TOIMITUSKULUT
Alle 45€ tilausten toimituskulut ovat toistaiseksi vain 6,50€ (postipaketti, pakettiautomaatti, kirje).
Ilmainen toimitus Viroon yli 55€ tilauksista.
Jos tilauksesi toimitetaan useammassa osassa, maksamme aina ylimääräiset toimituskulut.
TUOTTEIDEN TOIMITUS
Tilauksesi toimitetaan Postin toimipisteeseen, kirjepostilla suoraan kotiin, SmartPOST -pakettiautomaattiin tai lähimmälle R-kioskille.
Lähetämme tilaukset 1-3 arkipäivän kuluessa. Postin normaali toimitusaika on 2-3 arkipäivää. Kuljetusyhtiöt eivät kuljeta paketteja viikonloppuisin ja pyhäpäivinä. Etelä-Suomen, Turun ja Tampereen alueella Posti toimittaa paketteja SmartPost-automaatteihin myös lauantaisin.
Huomioithan, että kampanjapäivinä, juhlapyhinä ja poikkeustapauksissa pakkaaminen ja kuljetusyhtiöiden toimitus saattavat kestää hieman kauemmin.
Ilmoitathan meille, jos tilauksesi on hyvin kiireinen, niin pyrimme lähettämään sen sinulle mahdollisimman nopeasti. Voit kirjoittaa toimitukseen liittyviä toiveita kassalla kommenttikenttään.
Postipaketti tai kirje (6,15€)
Nouda tilauksesi Postin palvelupisteestä. Normaali toimitusaika on 2 arkipäivää. Saat tekstiviestin, kun pakettisi on noudettavissa Postista. Muistathan ottaa mukaan henkilöllisyystodistuksen ja noutaa paketin 7 vuorokauden sisällä. Pienet tilaukset lähetetään Priority-kirjeellä suoraan kotiin. Kirjepostiin mahtuvia (alle 3 cm korkuisia) tuotteita ovat mm. sheet maskit ja mustapäälaastarit. Priority-kirjeen normaali toimitusaika on 2-3 arkipäivää.
Jos haluat tilauksesi johonkin tiettyyn noutopisteeseen, kerro siitä meille kassan kommenttikenttään.
Posti Viroon (7,90€)
Reklamaatiot, palautusoikeus ja peruutus
Jos olet tilannut meiltä tuotteita, mutta haluatkin peruuttaa tilauksesi, ota meihin yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse mahdollisimman pian. Tilaus on mahdollista peruuttaa ja siihen on mahdollista tehdä muutoksia niin kauan, kuin tilaus ei ole vielä lähtenyt varastoltamme. Jos olemme jo ehtineet lähettää tilauksesi, et voi enää tehdä siihen muutoksia. Vastaanotettuasi tilauksen, sinulla on oikeus vaihtaa tai palauttaa saamiasi tuotteita alla olevien ehtojen mukaisesti.
REKLAMAATIOT, PALAUTUSOIKEUS JA PERUUTUS
Misoli noudattaa Kilpailu- ja kuluttajaviraston linjauksia verkkokaupan toiminnassa. Reklamaatiota, palautusta tai peruutusta koskevissa asioissa asiakaspalveluun tulee ottaa yhteyttä sivuston yhteydenottolomakkeella, sähköpostitse (info@misoli.fi) tai puhelimitse 050 433 6448 kohtuullisen ajan kuluessa.
Palautus- ja peruutusoikeus
Verkko-ostoksilla on lainmukainen 14 päivän palautusoikeus, joka alkaa siitä päivästä, kun tuote on toimitettu asiakkaalle. Misoli vastaa ainoastaan viallisten tuotteiden palautuskustannuksista. Muussa tapauksessa asiakas vastaa itse Misoli:n varastolle palautuvan lähetyksen toimituskuluista Postin hinnaston mukaisesti. Lähetyksen vastaanottajalla on velvollisuus tarkistaa, että lähetys ja sen sisältämät tuotteet ovat vahingoittumattomia kuitatessaan lähetyksen. Mikäli tilausta ei ole ehditty lähettää asiakkaalle, voi asiakas perua tilauksen olemalla yhteydessä asiakaspalveluun. Jos tilaus on ehditty lähettää asiakkaalle, noudatetaan Misoli:n palautuskäytöntöä.
Poikkeus palautusoikeutta koskien
Jotta tuotteen voi palauttaa, tulee sen olla vahingoittumaton, avaamaton ja käyttämätön. Misoli:lla on oikeus pidättää palautetun tuotteen hinnasta kohtuullinen osa tai kieltäytyä ottamasta tuotetta vastaan mikäli palautettu tuote ei täytä näitä ehtoja. Tuotteen hinnasta tehtävä pidätys arvioidaan tilanteesta riippuen. Avatuilla ja/tai käytetyillä hygieniatuotteilla (kosmetiikkatuotteet ja hajuvedet) ei ole palautus- tai vaihto-oikeutta terveys- ja hygieniasyistä. Tuotteita, joita on muokattu tai luotu juuri asiakasta varten (esimerkiksi lisäämällä niihin asiakkaan pyynnöstä kaiverrus) ei voi palauttaa. Palvelua, joka on suoritettu tai jota on alettu suorittaa ei voida peruuttaa tai palauttaa. Hyväksytty palautus tai tilauksen peruutus hyvitetään asiakkaalle takaisin 30 päivän kuluessa.
Reklamaatio
Reklamaatio tulee tehdä käyttäen sivustolla olevaa yhteydenottolomaketta, sähköpostitse tai ottamalla yhteyttä Misoli:n asiakaspalveluun puhelimitse. Viallisesta tuotteesta on reklamoitava kohtuullisen ajan kuluessa siitä, kun vika on huomattu. Huomioithan, että viallinen tuote on säilytettävä kunnes asia on ratkaistu. Mikäli varastossa ei ole uutta tuotetta tai se on poistunut Misoli:n valikoimasta, ollaan sinuun yhteydessä. Reklamaatioiden käsittelyyn kuluu tavallisesti 1-3 viikkoa tilanteesta riippuen. Hyväksytty reklamaatio hyvitetään asiakkaalle 30 päivän kuluessa mikäli kyseessä on rahallinen hyvitys. Uusi tuote toimitetaan asiakkaalle viallisen tuotteen tilalle kohtuullisen ajan kuluessa tai sen jälkeen, kun asiakas on palauttanut Misoli:lle vialliseksi havaitsemansa tuotteen. Mikäli tuote on toimitettu asiakkaalle laadultaan sellaisena, jollaiseksi sen valmistaja on sen tarkoittanut eikä se eroa muista valmistajan vastaavista tuotteista, ei tuotetta ole mahdollista palauttaa Misoli:lle mikäli sitä on käytetty. Misoli ei hyvitä asiakkaille käytettyjä tuotteita, joissa ei ole valmistusvirhettä vaikka ne eivät olisi vastanneet kuluttajan henkilökohtaisia käyttömieltymyksiä tai olisivat aiheuttaneet asiakkaalle esimerkiksi allergisen reaktion. Tällaisissa tapauksissa asiakkaan suositellaan ottamaan yhteyttä suoraan tuotteeen valmistajaan.
Vauriot
Jos asiakas vastaanottaa vaurioituneen tai avatun lähetyksen, tulee asiakkaan ilmoittaa asiasta välittömästi asiakaspalveluun.
Vastuunrajoitus
Misoli ei ota vastuuta tuotteiden aiheuttamista vahingoista. Misoli ei ole vastuussa viiveistä/virheistä, jotka aiheutuvat sen vaikutuspiirin ulkopuolelta tulevista, odottamattomista syistä (Force Majeure). Tällaisia voivat olla esimerkiksi viranomaisten antamat kiellot tai määräykset, luonnonmullistukset, lakko, työsulku, boikotti, tulipalo tai tavarantoimittajan este. Misoli ei myöskään ota vastuuta tuotteiden tai niiden ominaisuuksien muutoksista, joita tavaran toimittaja/valmistaja on tuotteisiin tehnyt ja jotka eivät ole Misolin vaikutuspiirissä.
ONGELMATILANTEET
Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana, tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa asiakaspalveluumme: info@misoli.fi
Mikäli sinulla on kysyttävää toimitusehdoista tai jokin muu asia askarruttaa, voit aina ottaa meihin yhteyttä.
Mikäli tilannetta ei voida ratkaista Misoli:n asiakaspalvelun ja asiakkaan yhteisymmärryksessä, voi asiakas olla yhteydessä Kilpailu- ja kuluttajavirastoon.